Hakkımda

Fotoğrafım
İstanbul, Turkey
Her gün fink attığım internet aleminde benim de bir izim olsun istedim. Sevdiğim,nefret ettiğim,yaptığım,aldığım,izlediğim,dinlediğim,gördüğüm,yediğim,içtiğim,taptığım ne varsa topladım buraya...Ve yavruto@gmail.com' dayım.

21 Aralık 2011 Çarşamba

Kahve

Sizinde hayatta haddinden fazla sevdiğiniz güzellikler var mı ? Benim var.Kahve..
En çokta beyaz  porselenden altın yaldızlı elbiseyi yakıştırıyorum ona. Gelin gibi oluyor benim nazarımda. Süse püse ihtiyacı olmayan,köpük köpük bir güzelliğe sahip.
Herkesin diline bir kez olsun değmiştir bu lezzet.Güzel anılar biriktirdik onunla.Kimi zaman sohbetlerime kimi zaman yorgunluğama eşlik etti.Yemeğin ardından çıktıysa sahneye assolist oldu.Tatlıyla geldiyse rötuş.Ama her daim beni keyiflendirmeyi bildi.

                                                                      Sıcacık  bir Bodrum akşamından...                                      

Bir yudum aldıktan sonra fotoğraf makineme sarıldım :)))

Hayatta en az bir kez hepimiz telafuz etmişizdir şu cümleyi.
  •  Gönül ne kahve ister ne kahvehane
           Gönül sohbet ister kahve bahane
                                                  -Anonim

Böylesi güzel bir sözün sahibinin bilmiyor olmak sahibine haksız değil de nedir. Bu da benim için ayrı hüzün sebebidir. O dönemler internet olsaydı böyle mi olurdu :)) Yaz dizeleri arama motoruna tak diye çıksın karşına.

Türk kahvesinin diğerlerinin arasından sıyrılıp böylesine sevilmesinin başka başka sebepleri var elbet.Örneğin; özgün bir pişirme şekli var,lokumumuzla tamamlayıcılığı var,içinde Türk var.Kafein oranı çok düşük.Kahve tutkunu hamile bayanların kurtarıcısı,doktorların günde bir fincan içmenize izin verdiği tek kahve Türk kahvesi.Ve birde benim sonuna kadar inandığım bir lezzet karmaşısı var.Kahveyi yapan kişinin ruh haline göre kahvenin lezzeti değişiyor bence.Bi de bu uyku kaçırma olayını hiç anlamamışımdır.Türk kahvesinin uykunuzu başka diyarlara kaçırmasına pek imkan yok aslında.Ne demiştik kafein oranı çok düşük.. Canım gece 12 de kahve mi istedi yaparım,içerim.Üstüne de bir güzel uyurum.Mutluluktan sanırım :))

Bu aralar o kadar özlediğim bir ritüel var ki. Canım arkadaşım Gizem'le içtiğimiz Türk kahvesi.Bi de bakmayı beceremediğimiz halde fal kapatmamız.Onca şekil içinden tek bulabildiğimiz balık,kuş ve yol.Ama olsun dostlarla içilen kahvenin çoğu zaman tek sebebi sohbet :)


Böyle işte özellikle keyifli anlarıma eşlik etmekten hiç çekinmeyen bir dostum var.Kahve.Aramızdaki bu güzel bağı buraya da taşımak istedim.

Şu aralar planlarımın arasında İzmir'e özgün fincanda pişen ve herkesin öve öve bitiremediği o harika dibek kahvesi var.Halacığıma gitsem,Kızlarağası Hanı'na uğrasam ve bunların hepsine de kahve bahane olsa. Sevgiyle kalın. 

                               

          

Hiç yorum yok: