Hakkımda

Fotoğrafım
İstanbul, Turkey
Her gün fink attığım internet aleminde benim de bir izim olsun istedim. Sevdiğim,nefret ettiğim,yaptığım,aldığım,izlediğim,dinlediğim,gördüğüm,yediğim,içtiğim,taptığım ne varsa topladım buraya...Ve yavruto@gmail.com' dayım.

8 Şubat 2012 Çarşamba

Boncuktan Peçete Halkalarım

Bu aralar peçete halkalarına sarmış durumdayım. İnternette bloglarda sürekli peçete halkalarına bakıyorum. Bazen yazan malzemeleri bulmak zoruma gidiyor,bazen kalabalık listeler canımı sıkıyor. Nede olsa bi yapı markete bi hobi dükkanına biyerlere gitmem gerek. Üşeniyorum açıkcası. Bende ne yapsam acaba diye düşünürken bütün malzemelerimin içinde bulunduğu kutuyu karıştırırken elime daha önceden almış olduğum kum boncuklar geçti. Bildiğim çok kolay bir örgü tekniği vardı. Daha önce kendime ve yakın bir arkadaşıma bu teknikle yüzük dahi yapmıştım, eee daha büyüğü neden olmasın. İlk aşamada 6 tane yaptım. Çok kısa sürede bitirdim. Her birine oyalanarak 30-40 dk içinde bir tane yapabildim.2-3 akşamda tv koltuğumda oturarak kolayca bitirdim.Şimdi evdeki tüm masa örtülerimle uyumlu peçete halkaları yapmaya karar verdim. Pembe ve mor sırada bekleyenler arasında. Boncuk örgü yöntemi bildiğim en basit el becerilerinden biri. Ben yaptığım peçete halkalarımı bitirdi ve sizin içinde fotoğrafladım. Merak eden olabilir diyede daha kolay anlaşılsın diye iki renkli olarak yapılışını anlattım.

Malzemelerimiz boncuk ve misina.



1,5 metre uzunluğundaki misinayı eşit boyda ikiye katlıyoruz.4 adet boncuk takıp son boncukta misinayı çaprazlıyoruz.Tıpkı resimdeki gibi.İlk aşamadan sonra 3 boncukla örgüye devam ediyor. Sağ ve sola birer boncuk takıp üçüncü boncukta çaprazlıyoruz. Tüm çaprazlama işlemini kırmızı boncukta yapıyoruz.İstediğiniz uzunlukta yapmak mümkün. Misinayı kesmeden yaptığımız tek sıranın üstünden başladığımız yöne geri dönerek bir sıra daha yapıyoruz.
Fotoğraftaki gibi sekiz sıra örgü yaptığınızı düşünürsek,misinayı kesmeden dönüşü yapabilmenin tek yolu çaprazlamayı sağ ve sol tarafa taktığınız gri boncuklardan herhangi birinde yapmak. Böylece misinaların uçları yan tarafa dönmüş olucak. Bu defa misinalarınıza sadece bir defalığına önce kırmızı sonra gri ve tekrar kırmızı boncuk takıp son taktığınız kırmızı boncukta çaprazlamak. Misinaların uçları başlangıçtaki gibi dönmüş oldu. Artık misinalarınıza sadece bir gri boncuk takıp kırmızı boncukta çaprazlayacaksınız. Diğer ucuda ilk sıradaki gri boncuğa takmayı unutmayın. Geriye aynı işlemi tekrarlamak kalıyor.Boşta kalan misinaya gri boncuk takmak diğer misinayıda daha önce ördüğümüz ilk sıradaki gri boncuktan geçirmek ve tekrar kırmızıda çaprazlamak :)) Umarım anlatabilmişimdir.





Ben ilk etapta peçete halkalarını iki sıra olacak şekilde yaptım.Boncuklar yetmez diye gereksiz telaş yapmışım çünkü bir paketten 4-5tane çıktı. Paketin 0,40 kuruş olduğunu söylemekte fayda var. Fakat üç sıra yaparsam daha güzel olacağını düşünüyorum. Bundan sonrakileri 3 sıra yapacağım. Başka bi'şeyler yapmak için almış olduğum püskülleride peçete halkalarıma ekleyince çok daha güzel oldular.Yalnız elimde dört tane püskül var. İki tane daha almam gerek :(  Püskül yerine fiyonkta kullanılabilir. Hatta daha sevimli olur. 

Evde kendi kendime bişeylerle uğraşırken hem ortalığı dağıtmamış oldum hem de oturduğum yerde eşime laf yetiştirip tv izledim. Hatta yapıp hediyede edilebilir.

4 yorum:

Elif dedi ki...

Çok farklı bir peçete halkası. Daha önce gördüğümü hatırlamıyorum. Biraz yapımı zormu yoksa benmi beceriksizim acaba.

=/= YAVRUTO =/= dedi ki...

Elif, aslında zor değil sadece anlatımı biraz uzun oldu. Ben ancak böyle anlatabildim :))) teşekkür ederim.

birtutamkekik dedi ki...

merhabalar:)
ne hoş bir sayfa bu öyle..
sıcacık samimi ve içten.
bayıldım bu peçete halkalarına da..
elimde bi dolu boncuğum var,not alındı yapılacak kısmetse...)
seve seve izleyiciniz oldum hemencecik.
bende sizi bekliyorum sayfama.
kucak dolusu sevgi eşliğinde..
:)

=/= YAVRUTO =/= dedi ki...

birtutamkekik, Beni seninle buluşturmakla öyle büyük bi iyilik yaptın ki bana.. Benim gibi acemi aşçılara senin blogun ilaç gibi gelir. Bundan sonrada görüşmek dileğiyle.