Hakkımda

Fotoğrafım
İstanbul, Turkey
Her gün fink attığım internet aleminde benim de bir izim olsun istedim. Sevdiğim,nefret ettiğim,yaptığım,aldığım,izlediğim,dinlediğim,gördüğüm,yediğim,içtiğim,taptığım ne varsa topladım buraya...Ve yavruto@gmail.com' dayım.

1 Mart 2012 Perşembe

1 Yıl 2 Ay Turtası

      Çok nadirde olsa hamur işi olayına el atıyorum. Tabi daha önceden en az bir kere yapmışlığım olan tarifleri tercih ediyorum.
      Bi cumartesi günü evdeki işlerimi bitirdikten sonra kalan enerjimi yatıp yuvarlanarak harcamak yerine tart yapmak için harcadım. Sonuç neyseki beni utandırmadı. Ağız tadıyla yedik. Aslında evde biri bunları yapsa ben sadece süslesem o kadar güzel olur ki.


       Ben tarifi internetten bulmaya kalktım anonim bi tarif oldu çünkü kimisi yoğurt kimisi süt koymuş. Evde ne varsa onu uygulayın siz.
       Evde kuru üzüm kalmadığı için içine üzüm atmadım. Elma,ceviz,birazcık şeker ve tarçın bence yeterlidir. Sevenler kuru üzünde ekleyebilir.

Malzemeler :
1 bardak yoğurt,
1 bardak toz şeker,
1 paket margarin (250 gr, eritilmiş), - tarifte böyle yazıyordu ama ben biraz daha az koydum. Yağdan mümkün oldukça uzak duruyorum.
1 yumurta,
1 çay kaşığı az kabartma tozu
Un (kıvam alıncaya kadar)
Önce un hariç tüm malzemeleri karıştırıp sonra kıvamı buluncaya kadar unu azar azar ekledim. Kıvamı tutunca iyice yoğuruyordum. Hatta biraz da oynadım galiba. Ama çok fazla yoğurulması gerekiyor diye yazanlar vardı bende daha önceden buzdolabına attığım bir tarif vardı onu hatırladım ve halde böyle olunca azcık buz dolabına attım.
İç Malzeme:

3-4 Elma (rendeleyin),
2 yemek kaşığı toz şeker. İki malzemeyi pişirdikten sonra içine yarım su bardağı kadar iri dövülmüş ceviz ve tarçını (1 tatlı kaşığı kadar) ekliyorsunuz.Tarçını ve cevizi en son ekliyoruz ki ceviz harcın rengini siyaha çevirmesin zaten pişince baya koyulaşıyor. Tarçının da kokusu gitmesin.
    Tartın üstündeki kafesi kalan hamuru  açtım ve oklavanın kalınlığında şeritler keserek yaptım. Kalpler de bıçağımın ustalığı- aman ne kadar zor hiç sormayın . Aaa yaprakta yapmıştım aslında ama onu fotoğraflamadım.
Üzerine yumurta sarısı sürerseniz böyle kırmızı kırmızı olur sürmez iseniz beyaz olur. Evde pudra şekerim yokmuş bende tabağın kenarına toz tarçından süs yaptım. Oldu bitti. Ayyyy ! 170 derecede pişirmeyi unutmayın :)))

7 yorum:

sonsuz dekorasyon dedi ki...

nefis görünüyor sunum ayrıca bir harika :)

 Stil Direktörü  dedi ki...

adıda ne güzel zuzum
ulen hala maile dönücem anla halime buradan bi tarçınlı öptüm seni ilk fırsatta maillere de bakicim mucxx

Rainbow Gatherer dedi ki...

sunuma bayıldım ne guzel :)

http://rainbowgatherer.blogspot.com

=/= YAVRUTO =/= dedi ki...

sonsuz dekorasyon, teşekkür ederim açıkcası tadıda fena değildi bende beğendim.
Stil Direktörü'm...canım benim hiç acelesi yok zaten orda da yazdım sen aciliyetli olanalrına yetiş oda yeter. Ara sıra post gir bana oda yeter. Mucuk bebeeeemm..
Rainbow Gatherer; gidip güzel hesaplar ödediğim kafelerden bunları kapmak gerekiyor :)) alıntı fikir aslında ama kaynağını hatırlayamam şimdi.

Ayrıca herkese çok çok teşekkürler. İnşallah sizlerede bir gün turta yaparım.

darkolivee dedi ki...

ama bun anasıl kıyılırda yenir yaa
süper

sevgiler

bir kase lezzet dedi ki...

tanıştığıma memnun oldum
çok hoş olmuş
ellerine sağlık
:))

=/= YAVRUTO =/= dedi ki...

darkolivee, kıydık ve mideye indirdik...
bir kase lezzet,öncelikle hoş geldin.blogunu kurcalamak ve tariflerini kapmak çok eğlenceli olucak.teşekkürler :))