Hakkımda

Fotoğrafım
İstanbul, Turkey
Her gün fink attığım internet aleminde benim de bir izim olsun istedim. Sevdiğim,nefret ettiğim,yaptığım,aldığım,izlediğim,dinlediğim,gördüğüm,yediğim,içtiğim,taptığım ne varsa topladım buraya...Ve yavruto@gmail.com' dayım.

30 Mart 2012 Cuma

Haftasonundan Önce...Sabrımdan Sonra.

Sevgili DEMETOLOJİ'nin bugün ki postunu okuyunca, bu tarz komiklerle ne kadar sık karşılaştığımı fark ettim.
Yakın tarihte buna benzer bir olayı ben de yaşadım.. Komik mi traji komik mi ona da siz karar verin.
Şirket muhasebeleri karmaşık ve yoğundur.Muhasebe zaten başlı başına karmaşıktır.Bütün gün zaten alev saçan masalar, sürekli aktarılan telefonlar, türlü türlü insanlarla-çalışanlarla muhattap olursunuz.Hem alakalı hem alakasız her durumdan sizi sorumlu tutarlar. Bilinçsiz çalışanı Allah düşmanımın başına vermesin..


Gelelim asıl hikayeye..
İşe yeni alınan bir personel.Her çalışana uygulanan rutin süreç bu personel içinde başlatıldı. Öncelikli olara yeni hesap açılışı gerekli. Aman bizden maaşını alsında ne olursa olsun mantığındayız.Önce maaş..Çünkü herkes para kazanmak için çalışıyor. En hassas konu bu.
Bankaların kendilerine has ve özel o benzersiz bankacılık işlemleri sözleşmesi vardır.Genelde 15-20 sayfadır ve en önemli sorulara cevap verdikten sonra formu imzalar ve kimlik fotokopisiyle teslim edersiniz.
Bu gelişkin arkadaşımız tenezzül edipte formu doldurmamış fakat itinayla imzalarını atmış. Formu elime aldığım anda gıcık kaptım bir defa. Yakında olsa paralayacam,okuduğum rahmette cabası.Lanet olsun dedim,gene ben uğraşıcam nasılsa diye özlük dosyasından tüm bilgileri doldurdum. Ama o malum soru varya hani ''Anne kızlık soyadı'' şimdi bu soru biraz yumuşatıldı ''Annenizin evlenmeden önceki soyadı'' gibi. Formu doldurduğum yetmedi aradım,cevabı yazdım. Formu bankaya iletecek arkadaşa teslim ettim.Ne kadar sorumluluk sahibi bir çalışan değil mi maaş günü gelmiş çatmış formu ancak merkeze ulaştırıyor. Neyse...Saat 17:30-18:00 suları telefon geldi.

Kafamdan silinmeyen şu cümleler eşliğinde tuhaf bir konuşma gerçekleşmeye başladı.
'' Şey sabah görüşmüktük, banka formu için bana soru sordunuz ya ben size kaynanamın kızlık soyadını söyledim''
Ben : Nasıl yani...
Malum şahıs: Kusura bakmayın,bu ara kafam biraz kalabalıkta.
Ben:??????????????
Malum şahıs: Yanlış anlamışım.
**Mesai saatlerinin sonunda artık sinir sistemim çökmüş,boyun ağrım nüksetmiş,bilgisayar ekranını kargacık burgacık bir şekilde görüyorum an itibariyle çıldırdım tabi..Ve maaş ödemesini yapmışım.
Fazla konuşamadım zaten '' Hayatımda sizin kadar tuhaf biriyle karşılaşmadım. Soruyu nasıl o şekilde anladınız bilmiyorum ama ben maaş eftsini yaptım arayın bankayla halledin'' diye bildim.
Sizde numarası varmı sorusunu ise duymamazlıktan geldiğimi belirtmeme gerek yok bile.

Telefonun ardından epey bi düşündüm,beynimde türlü türlü sorular vardı.Bu en bilenen güvenlik sorusu nasıl böyle çarpıtılmıştı..Bu soru daha mı güvenliydi..Peki ya bekar insanlar ne yapacaktı. Bana neden kimse eşimin dedesinin soyadını sormamıştı.... Sorulaaaaaarrrr.....??????????... Sorulaaaarrrr....??????????...
Bana verdiği cevap öğrenilmesi çok zor bir soru değildi elbette. Eşinin dayısı varsa cevabı bilmesi çok normaldi. Fakat soruyu nasıl böyle anlamıştı .Öz annesi evlatlıktan mı reddetmişti.Vefaat bile etmiş olsa insan kendi annesinden böylesi nasıl soyutlanırdı. Bi de şu dayı meselesi var,neydi bu işin iç yüzü.Ama en çok da üüüüffffff bu dayı olaya nasıl dahil olurdu. Ben hala bu dayı olayına takığım.

Güzel bir haftasonu geçirebilmek dileğiyle...

5 yorum:

Hayat Cafe Tarifleri dedi ki...

Sayfanı keşfettiğime sevindim canım..
Takibindeyim.
Sevgiler.

deniz saatçioğlu dedi ki...

Bu aralar hiç bilgisayar başında oturamadığım için yorumlara pek cevap veremiyorum, kusura bakma. Uğrayıp hepsi için bir teşekkür etmek istedim :))

Sevgiler

denizsaatcioglu.blogspot.com

=/= YAVRUTO =/= dedi ki...

Hayat Cafe Tarifleri,hoş geldin..Teşekkürler.

deniz saatçioğlu,keyifle takip ediyorum seni.Çok teşekkür ederim.

ALIŞVERİŞ DANIŞMANI dedi ki...

Kayınvalidemin kızlık soyadını bilmediğim için kendimden utandım şimdi:)

=/= YAVRUTO =/= dedi ki...

ALIŞVERİŞ DANIŞMANI, bu konu yüzünden nişanlı arkadaşlarımın arası bozulmuş. Halbuki ben dayı konusunun altını epey bi çizmiştim.Sizde dayı yok anlaşılan.