Hakkımda

Fotoğrafım
İstanbul, Turkey
Her gün fink attığım internet aleminde benim de bir izim olsun istedim. Sevdiğim,nefret ettiğim,yaptığım,aldığım,izlediğim,dinlediğim,gördüğüm,yediğim,içtiğim,taptığım ne varsa topladım buraya...Ve yavruto@gmail.com' dayım.

15 Mayıs 2012 Salı

UK Part 1: Birmingham'dan Kareler

Gezmeye,dolaşmaya programlanmış bünyeler uçaktan indikten sadece 2-3 saat sonra soluğu Birmingham şehir merkezinde alır. Birmingham'a Burton bölgesinden ulaşmanın en hızlı yolu tren. Herkesin bildiği gibi İngiltere bu konuda lider. Hem Londra’da ki metro ağı, hem de şehirler arasında ki bağlantıyı sağlayan tren ağları çok hızlı.Hem de aksaklık olmadığı takdir de dakik.
Burton'dan Birmingham'a gidiş - dönüş kişi başı 11 pound. Yani 33 lira kadar.
Sadece 3 durak gittiğimizi ekledikten sonra ulaşımın pek de ucuz olmadığını anlamışsınızdır.

Fotoğrafta da gördüğünüz gibi trenin geçtiği güzergah rengarenk.
                           
                                Tren istasyonundan indiğinizde sizi ilk Bullring alışveriş merkezi karşılıyor.
Elektronik eşya hariç hiç bi'şey ucuz değil. Neden..Çünkü 1 pound = 3 lira denkliğinden ötürü.

Birmingham'ın klasik bir şehir görüntüsünden sıyrılması çok uzun sürmedi. 150-200 metre iç kısıma ilerleyince tarihi yapılar tüm güzellikleriyle sapasağlam,bakımlı ve işlevsel olarak karşınıza çıkıyor. 



Birmingham Müzesi

                                                                               Belediye Binası


                                                                St. Philip's Cathedral


      Ve birkaç sokak fotoğrafı....


Kötü süprizler yaşamak istemiyorsanız bu sevimli taksilerden uzak durun. Mümkünse telefonla kontak kurabileceğiniz taksileri tercih edin.

                                     
                                           Acıkan karnınızın isyanını bastırabileceğiniz bir mekan.

                                  
                                              Bizim tercihimiz ise kocaman bir pizza.


Kimsenin içtiği sigarayla sizi zehirleme girişiminde bulunamadığı bir ülkenin temiz şehrinden sokak manzaralarını paylaştım. Ak pak temiz bir şehir..Ve ülke. Şehirde akşam 6'da mağazalar, 8'de ise alışveriş merkezleri kapanıyor. Biz de durumun ne olduğunu zaten hepimiz biliyoruz. Neyse İngiltere'nin Londra'dan sonra ki en büyük şehrinde sokaklar günün genelinde bomboş. Ya da İstanbul'dan sonra, hiç bi yer bana kalabalık gelmiyor mu? bilmiyorum ama İngiltere'de tek kalabalık yer Londra metrosuydu...

Devamı gelecek...

8 yorum:

Ayshe Rose dedi ki...

Birmingham'a ben de 2-3 sene evvel gitmistim bir fuar icin. Bayaa endustriel bir sehirdi, not my cup of tea :)

http://stylishtimes.blogspot.com/

=/= YAVRUTO =/= dedi ki...

Evet çok fazla fabrikaya sahip. Buna rağmen çevre kirliliğinin olmaması çok güzel.Neyse ki ben çaycı bir değilim :))) Kahveyi temin etmek çok çok daha kolay.

Grace dedi ki...

devasal tren camlarına bayılıyorum

Ioana-Carmen dedi ki...

love it! Check my blog darling and maybe you wanna follow each other! XoXo

FashionSpot.ro

=/= YAVRUTO =/= dedi ki...

Grace,kesinlikle katılıyorum. Yolculuk boyunca etrafı ferah ferah izleyebilmek muhteşem.

=/= YAVRUTO =/= dedi ki...

loana-Carmen, thank you :)

Kalan Son Bulut dedi ki...

arkaya arkaya baktım tüm postlara fotoğraflarada bayıldım. profesyonel bir makina almayı çok istiyorum.

=/= YAVRUTO =/= dedi ki...

Kalan Son Bulut,teşekkür ederim.Bütçene uygun bir makina bulabileceğine eminim. İkici el alabilirsin. Tabi güvenilir birinden.